Mám problém s vyúčtováním a chci jej reklamovat

Nesouhlasíte s vystaveným vyúčtováním?

Pokud nesouhlasíte s vystaveným vyúčtováním, můžete jej u poskytovatele reklamovat.

Reklamace by měla být uplatněna bez zbytečného odkladu, nejpozději do 2 měsíců ode dne dodání vyúčtování ceny za službu, jinak právo zanikne. Reklamaci doporučujeme uplatnit způsobem upraveným v obchodních podmínkách poskytovatele. Lze doporučit reklamaci podávat vždy prokazatelným způsobem, nejlépe volit písemnou formu a takový způsob doručení, který bude prokazatelný a který umožňuje doložit, že reklamace byla poskytovateli doručena.

Poskytovatel je povinen reklamaci vyřídit nejpozději do 1 měsíce ode dne doručení reklamace. Vyžaduje-li vyřízení reklamace projednání se zahraničním provozovatelem, je poskytovatel povinen reklamaci vyřídit nejpozději do 2 měsíců ode dne jejího doručení.

Pokud poskytovatel reklamaci nevyhoví nebo ji nevyřídí (to znamená, že nedostanete žádnou odpověď), máte možnost podat do 1 měsíce od doručení vyřízení reklamace nebo marného uplynutí lhůty pro její vyřízení u ČTÚ námitku proti vyřízení reklamace.

Více praktických informací včetně vzorů podání je možné najít v letáku „Reklamace služeb elektronických komunikací“.

Více si o vyúčtování můžete přečíst v Monitorovací zprávě č. 2 z roku 2021 a v Monitorovací zprávě č. 4 z roku 2019.

Postup, jak správně uplatnit reklamaci, naleznete v článku v Monitorovací zprávě č. 8 z roku 2022.

Top