VÝZVA k uplatnění připomínek k záměru k zajištění poskytování základních služeb podle zákona o poštovních službách pro období od 1. ledna 2023 do 31. prosince 2024
Český telekomunikační úřad (dále jen „ČTÚ“) zahajuje veřejnou konzultaci k záměru neuložit povinnost poskytování základní služby dodání poštovního balíku do 10 kg vnitrostátně. Poskytování ostatních dosud uložených základních služeb, které jsou obsaženy v poštovní licenci stávajícího držitele, České pošty s.p., ČTÚ zamýšlí nadále uložit jako povinnost tak, aby byla podle § 3 odst. 2 zákona č. 29/2000 Sb., o poštovních službách a o změně některých zákonů (zákon o poštovních službách), ve znění pozdějších předpisů zajištěna jejich trvalá dostupnost prostřednictvím sítě provozoven na celém území České republiky ve stanovené kvalitě, za dostupné ceny, každý pracovní den a způsobem, který odpovídá požadavkům úředního doručování písemností podle zvláštního právního předpisu.
ČTÚ provedl podle § 37 odst. 4 zákona o poštovních službách přezkum v oblasti poštovních služeb. Podle § 37 odst. 5 zákona o poštovních službách konzultuje ČTÚ s dotčenými subjekty odůvodněný záměr neuložit nebo uložit povinnost poskytovat a zajišťovat jednotlivé základní služby. Spolu se záměrem ČTÚ zveřejňuje i výstupy z provedeného přezkumu, na jejichž základě byl připraven konzultovaný záměr.
Připomínky k záměru lze uplatnit do 28. ledna 2022, a to v listinné podobě na adresu Český telekomunikační úřad, odbor regulace komunikačních činností a poštovních služeb, poštovní přihrádka 02, 225 02 Praha 025, nebo v elektronické podobě do datové schránky Úřadu: a9qaats, či elektronickou poštou s uznávaným elektronickým podpisem na adresu: podatelna@ctu.cz.
čj. ČTÚ-54 314/2021-610
odbor regulace komunikačních činností
a poštovních služeb
Diskuse je uzavřena.
Připomínky uplatněné dotčenými subjekty způsobem podle článku 6 odst. 1 a 2 Pravidel pro vedení konzultací na diskusním místě:
- Připomínky České pošty, s.p., doručeno dne 28. 1. 2022
Výsledky veřejné konzultace, vč. vypořádání připomínek
Připomínky
Ekonomická stabilita budoucího poskytovatele.
Jako občana nuceného používat některé služby poskytovatele. By zajímalo jak je posuzována ekonomická stabilita držitele licence? V loňském roce jsme se stali svědky, kdy poskytovatelé strategických služeb ukončili svoji činnost, z čistě ekonomických důvodů. Jak je zajištěna služba v případě pokud poskytovatel poštovních služeb, ukončí svoji činnost například vyhlášením insolvence? Je někde zakotvena pojistka například v podobě "doručení poslední instance" ? Kdo by například vyplácel důchody, doručoval úřední písemnosti a podobně? Pošta dále poskytuje služby peněžní poukázky. Jak řeší licence zajištění těchto peněz které byly poskytovateli licence svěřeny k přepravě. V případě úpadku se jistě stanou součástí konkursní podstaty. Pokud na to jako občan, uživatel podívám z pohledu co mě takto postavená licence zaručuje. Tak vlastně jen problémy.