Nejčastější dotazy

Jsem držitelem průkazu ZTP, mám nárok na cenové zvýhodnění?

Nárok na cenové zvýhodnění máte pouze v případě, že jste držitelem průkazu ZTP z důvodu úplné nebo praktické hluchoty nebo splňujete některou jinou z níže uvedených podmínek.

Jste zdravotně postižená osoba, kterou se pro účely přiznání nároku na cenové zvýhodnění rozumí:

a)            držitel průkazu ZTP z důvodu úplné nebo praktické hluchoty,

b)           držitel průkazu ZTP/P,

c)            osoba závislá na pomoci jiné fyzické osoby ve stupni II (středně těžká závislost), stupni III (těžká závislost) nebo stupni IV (úplná závislost) nebo, jde-li o nezletilou osobu, spotřebitel, který o ni osobně pečuje, nebo

d)           spotřebitel, který vychovává nebo který osobně pečuje o nezletilou osobu, která mu byla svěřena do péče nahrazující péči rodičů na základě rozhodnutí příslušného orgánu a která je držitelem průkazu podle písmene a) nebo b).

Jsem osobou zdravotně postiženou a současně osobou s nízkými příjmy, mám nárok na slevu 200 Kč dvakrát?

Nikoli, nárok na cenové zvýhodnění je pouze jeden.

Lze získat cenové zvýhodnění i na předplacené karty?

Ano, ale povinnost umožnit čerpání cenového zvýhodnění má pouze společnost T-Mobile Czech Republic a.s., a to formou jedné nabídky pro předplacené karty. Nelze tedy čerpat na všechny druhy předplacených karet.

Lze využívat cenové zvýhodnění i na služby tzv. brand resellers, případně obchodní značky služeb poskytovaných společnostmi, které mají povinnost cenové zvýhodnění umožnit? Příkladem jsou tarify poskytované pod značkou O2 Family.

Cenové zvýhodnění ve výši 200 Kč musí společnosti O2 Czech Republic a.s., T-Mobile Czech Republic a.s., Vodafone Czech Republic a.s. a PODA a.s. poskytovat na všechny jimi poskytované služby, tarify a balíčky služeb. Tato povinnost se vztahuje na veškeré služby poskytované těmito společnostmi vlastním jménem bez ohledu na obchodní označení služby nebo jejich nabízení prostřednictvím jiné osoby.

Je třeba upozornit, že povinnost se nevztahuje plošně na služby poskytované prostřednictvím předplacených karet.

Mohu nárok na cenové zvýhodnění uplatnit i zpětně?

Cenové zvýhodnění lze uplatnit pouze od data, od kterého oprávněná osoba poskytovateli služby doložila všechny potřebné doklady. Čerpat cenové zvýhodnění tedy zpětně (např. od počátku roku 2023) nelze.

Jakým způsobem lze o slevu zažádat?

Způsoby pro podání žádosti se u poskytovatelů liší. Doporučujeme si předem prostudovat podrobnosti na webových stránkách vybraného poskytovatele.

 

T-Mobile Czech Republic a.s.:

Žádost (včetně všech dokladů) je nezbytné předat osobně na prodejně (případně lze vyřídit zástup na základě plné moci).
Podrobné informace

 

Vodafone Czech Republic a.s.:

Žádost (včetně všech dokladů) lze předat osobně na prodejně (případně lze vyřídit zástup na základě plné moci), nebo ji zaslat doporučeně poštou.
Podrobné informace

 

O2 Czech Republic a.s.:

Žádost (včetně všech dokladů) lze předat osobně na prodejně (případně lze vyřídit zástup na základě plné moci), nebo ji zaslat doporučeně poštou.
Podrobné informace

 

PODA a.s.:

Způsob podání žádosti se liší:

ZTP – žádost (včetně všech dokladů) lze předat osobně na prodejně (případně lze vyřídit zástup na základě plné moci) a v případě distančního uzavření smlouvy formou pošty (doporučeně), e-mailu.

Osoby s nízkými příjmy – potvrzení lze předat osobně na prodejně (případně lze vyřídit zástup na základě plné moci), nebo zaslat doporučeně poštou.

Podrobné informace

Top