TISKOVÁ ZPRÁVA: Monitorovací zpráva 4/2020

Praha, 23. dubna 2020 – ČTÚ dnes vydal pravidelnou monitorovací zprávu, která informuje o fungování úřadu v omezeném režimu pro veřejnost v důsledku vyhlášeného nouzového stavu a obsahuje informace o možném prominutí zmeškání lhůt v době nouzového stavu. Dalšími tématy jsou informace o zajištění sítí a telekomunikačních služeb a základních poštovních služeb nebo např. pozastavení přechodu na vysílací standard DVB-T2 či upozornění na prodloužení veřejné konzultace k aukci 5G.

S ohledem na opatření přijatá vládou omezil ČTÚ od 16. března svůj provoz pro veřejnost. Přesto jednotlivá pracoviště přijímala bez omezení elektronická podání a poštovní zásilky. Neodkladné záležitosti bylo možné vyřídit v omezených úředních hodinách v pondělí a ve středu v čase 9–12 hod. Od 20. dubna je obnoven plný provoz úřadu, za zvýšených hygienických nároků zejména při jednání s veřejností. Během omezeného fungování nebyly zaznamenány žádné komplikace a vykonávání agendy Úřadu nebylo přerušeno.

ČTÚ průběžně řešil podporu poskytovatelů služeb elektronických komunikací a poštovních služeb, a ve spolupráci s nimi řešil konkrétní situace při přijímání jejich opatření pro zajištění minimalizace dopadů plynoucích z vládních omezení. O vysoké odolnosti veřejných sítí elektronických komunikací svědčí i fakt, že v dosavadním průběhu krizového stavu nedošlo k žádnému závažnému narušení provozu. Služby, které jednotliví provozovatelé veřejných sítí poskytují, jsou plně srovnatelné s kvalitou a dostupností před datem vyhlášení nouzového stavu.

Úřad si je plně vědom nesnází, které nouzový stav může znamenat pro některé účastníky správních řízení. Je připraven se zabývat otázkou prominutí zmeškání úkonů v době vyhlášeného nouzového stavu. Hlavní předpoklad případného úspěšného prominutí zmeškání je žádost účastníka řízení o prominutí zmeškání konkrétního úkonu, a to ve lhůtě nejpozději do 15 dnů po ukončení doby trvání nouzového stavu. K žádosti zároveň účastník připojí i zmeškaný úkon (např. podání odporu proti příkazu nebo rozkladu proti rozhodnutí).

Česká pošta se potýkala při plnění povinností vyplývajících z poštovní licence zejména s nedostatečnou kapacitou při doručování a se zajištěním dostupnosti poštovních poboček. I v tomto případě ČTÚ úzce s Českou poštou projednával přijímaná opatření, aby byla kvalita poskytovaných základních služeb omezena co nejméně.

Dubnová monitorovací zpráva je přístupná na obvyklém místě na webových stránkách ČTÚ zde.

Tiskové oddělení
Českého telekomunikačního úřadu

Soubory ke stažení
Top