


Český telekomunikační úřad nechal v průběhů července a srpna 2016 zpracovat průzkum veřejného mínění týkající se zákaznické zkušenosti s vybranými poskytovateli telekomunikačních služeb. Průzkum odpovídá na otázky, jak jsou zákazníci spokojeni se svými operátory, jestli jsou pro ně smlouvy srozumitelné a orientují se v nich, nebo jaké oblasti svých smluv vnímají zákazníci jako problematické.
![]() |
Nejlépe hodnocený poskytovatel z hlediska přístupu k zákazníkům |
Klady: popis poskytovaných služeb, termínů a způsobů vyúčtování a smluvních pokut, srozumitelné podmínky smlouvy. |
Zápory: jistá nepřehlednost a struktura smluvních dokumentů. |
![]() |
Druhý nejlépe hodnocený „vstřícný“ poskytovatel |
Klady: popis poskytovaných služeb, termínů a způsobů vyúčtování a smluvních pokut, srozumitelné podmínky smlouvy. |
Zápory: častěji zmiňovaná nemožnost odstoupit od smlouvy v případě nesouhlasu se změněnými podmínkami. |
![]() |
Třetí nejlépe hodnocený poskytovatel z pohledu vstřícnosti ke spotřebitelům |
Klady: dobře popsané služby, které poskytovatel nabízí, informace o termínech a způsobech vyúčtování, smluvních pokutách, změnách ve smlouvě. |
Zápory: struktura a přehlednost smluvních dokumentů má jisté rezervy. |
![]() |
Nejmenší poskytovatel s průměrným hodnocením |
Klady: rychlost přenesení telefonního čísla, přehlednost dokumentů na webu, informace o termínech a způsobech vyúčtování. |
Zápory: nepřehlednost a struktura smluvních dokumentů, menší srozumitelnost podmínek smlouvy, horší popis nabízených služeb a smluvních pokut. |
![]() |
Průměrně hodnocený poskytovatel, mezi malými poskytovateli hodnocen jako druhý nejhorší z pohledu vstřícnosti k zákazníkům |
Klady: popis poskytovaných služeb, termínů a způsobů vyúčtování a smluvních pokut, srozumitelné podmínky smlouvy. |
Zápory: nepřehlednost a struktura smluvních dokumentů. |
![]() |
Nejlépe hodnocený „velký“ poskytovatel |
Klady: dobře popsané služby, které poskytovatel nabízí, sjednávání služeb, možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodu, dostatečně přehledné vyúčtování, termíny splatnosti, poměrně jasně definované smluvní pokuty. |
Zápory: struktura a přehlednost smluvních dokumentů má jisté rezervy. |
![]() |
Průměrně hodnocený poskytovatel |
Klady: dobře popsané služby, které poskytovatel nabízí, sjednávání služeb, možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodu, dostatečně přehledné vyúčtování, termíny splatnosti, poměrně přehledné informování o jednostranně změněných smluvních podmínkách ve vyúčtování. |
Zápory: obecně nastavené smluvní pokuty. |
![]() |
Třetí nejhůře hodnocený poskytovatel celkem a nejhůře hodnocený malý poskytovatel |
Klady: jasně definované nabízené služby |
Zápory: dlouhé, nudné a nepřehledné smluvní podmínky, obecně nastavené smluvní pokuty, nedostatečně přehledné informování o jednostranně změněných smluvních podmínkách ve vyúčtování, časté jednostranné měnění smluvních podmínek. |
![]() |
Druhý nejhůře hodnocený poskytovatel z hlediska přístupu k zákazníkům |
Klady: jasně definované nabízené služby. |
Zápory: dlouhé, nudné a nepřehledné smluvní podmínky, obecně nastavené smluvní pokuty, nedostatečně přehledné informování o jednostranně změněných smluvních podmínkách ve vyúčtování, časté jednostranné měnění smluvních podmínek. |
![]() |
Poskytovatel O2 byl hodnocen z hlediska vstřícnosti k zákazníkům nejhůře ze všech |
Klady: dobře popsané služby, které poskytovatel nabízí, sjednávání služeb, možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodu, dostatečně přehledné vyúčtování, termíny splatnosti. |
Zápory: obecně nastavené smluvní pokuty, nedostatečně přehledné informování o jednostranně změněných smluvních podmínkách ve vyúčtování, častěji zmiňovaná nemožnost odstoupit od smlouvy v případě nesouhlasu se změněnými podmínkami. |